Coronaprotocol 2020

MAATREGELEN I.V.M. CORONAVIRUS

(laatste aanpassing 16-11-2020)

ALGEMEEN (RIVM-maatregelen)

1. Houd 1,5 meter afstand.
  2. Blijf thuis als je een van de volgende (ook milde) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts. Ga naar huis als die symptomen tijdens het golfen ontstaan.
  3. Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf 38 C°) en/of benauwdheidsklachten heeft.
  4. Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief is getest op het coronavirus (COVID-19).
  5. Ga voorafgaand thuis naar het toilet. Toiletten in het clubhuis zijn open. Toiletten in de baan zijn dicht.
  6. Was voor en na het golfen je handen.

FACILITEITEN: CLUBHUIS, DRIVINGRANGE EN OEFENGREEN

1. De capaciteit van de faciliteiten is beperkt vanwege de 1,5 meter maatregel.
  2. De holecups van de oefengreen zijn boven de grond geheven zodat de bal niet uitgeholed kan worden en deze niet uit de hole opgepakt hoeft te worden.
  3. Vermijd fysiek contact met andere golfers en hun spullen.
  4. De oefengreen is alleen bereikbaar via de linkerkant van de haag, direct bij de ingang van de parkeerplaats, dus niet via de normale (rechter) ingang naar hole 2.
  5. De ruimte tussen de afslagmatten op de drivingrange is voldoende. (De drivingrange is tijdelijk buiten gebruik gesteld, behalve voor lessen.)
  6. De lessen door de golfpro(‘s) op de oefenfaciliteiten hebben voorrang.
  7. Het horecadeel van het clubhuis is gesloten: toiletten en lockers zijn bereikbaar. Desinfecteermiddelen zijn beschikbaar. De zuil kan niet worden gebruikt.

STARTTIJDRESERVERING

1. Alleen leden (en introducees) kunnen voorlopig gebruik maken van de baan. Greenfeespelers zijn even niet toegestaan.
  2. Om van de baan gebruik te kunnen maken is het absoluut nodig een starttijd te reserveren. Zonder reservering kan men niet spelen! Een reservering kan worden gemaakt met de EGolf4U-app op je smartphone of via de website (zie hiervoor de aparte instructie).
  3. Een lid kan voor zichzelf, maar ook voor de andere spelers in z’n flight een starttijd reserveren.
  4. Om in deze beginfase zo veel mogelijk leden de kans te geven om te kunnen spelen kan een lid per week maximaal 2 starttijden reserveren.
  5. Daarom kan er voorlopig ook alleen maar een ronde van 7 holes worden gereserveerd.
  6. De handicap bepaalt de grootte van de flight. Lage handicappers kunnen een flight van 4 boeken, hoge handicappers kunnen met z’n tweeën spelen. Zo blijft de doorlooptijd in evenwicht.
  7. Als je vóór het spelen van de 7 holes gebruik wilt maken van de drivingrange, desinfecteer het ballenmandje met het beschikbare middel. (Drivingrange is tijdelijk buiten gebruik.)

HANDICART RESERVERING

1. Reserveren kan alleen via Mijn Handicart.nl Het kan dus niet (meer) via onze clubwebsite of per telefoon via het clubhuis. De kans bestaat dat alle Handicarts al zijn gereserveerd voor de door u gewenste tijd. Kies dan een andere tijd/dag.
  2. De marshal-van-dienst ontvangt de golfer die een Handicart heeft gereserveerd. Van hem ontvangt u de instructie:

- Hoe u moet betalen (met uw Handicartpasje in de hal van het clubhuis op de terminal).
- De Handicart staat bij het clubhuis en de sleutel zit (al) op de Handicart.
- U kunt dan teruggaan naar de parkeerplaats om uw start voor te bereiden.
- Na gebruik brengt u de Handicartcart weer terug naar het clubhuis en reinigt u het stuur, de zitting, de leuningen en de golfbag-riemen (achterop) voor de volgende gebruiker.
- De sleutel blijft op de Handicart.

1. De marshal die afsluit haalt de sleutel van de Handicart als deze is binnengezet en hangt de sleutel terug in het sleutelkastje en zorgt ook dat de schoonmaakmiddelen bij elkaar worden gezet in de hal van het clubhuis.

SPELEN VAN EEN RONDE

1. Kom maximaal 10 minuten vóór de gereserveerde starttijd naar de hole.
  2. Wacht zoveel mogelijk op de parkeerplaats. Houd de doorloop aan de rechterkant van de haag achter op de parkeerplaats altijd vrij, zodat de leden die gebruik willen maken van de oefengreen vrije doorgang hebben.
  3. De ronde begint bij hole 2. Alleen de spelende flight en eventueel één wachtende flight is daar aanwezig. Houd 1,5 meter afstand!
  4. Ga na het voltooien van de ronde of les meteen weer naar huis.
  5. De winterregels zijn niet meer van toepassing, dus het gebruik van noppenbanden is niet meer nodig.
  6. Raak de vlaggenstok niet aan, deze blijft altijd in de hole. Raak ook geen andere voorwerpen aan (anders dan je eigen spullen), zoals banken, borden, e.d.
  7. De baan is Non-Qualifying.
  8. De papieren scorekaarten zijn niet toegestaan. Hou je score eventueel digitaal bij.
  9. Geef bij het reserveren van de starttijd aan of je de Handicart nodig hebt. De dienstdoende marshal heeft het sleuteltje. Per Handicart is slechts één persoon toegestaan, behalve als je in hetzelfde huishouden zit, dan mag je met z’n tweeën in de Handicart. Er is ontsmettingsmateriaal aanwezig zodat je na gebruik de buggy zelf dient te reinigen.
  10. Bunkers worden behandeld als waste-area (geen harken). Bunkers worden uitsluitend door greenkeepers en marshals geharkt, bij ligging in een voetstap mag de bal worden verplaatst naar een vergelijkbare plek in de bunker die wel goed geharkt is.
  11. Houd gelijke tred met andere flights, bij oponthoud bal oppakken en doorlopen. Uitgebreid naar ballen zoeken of vissen is “not done”!
  12. De aanwijzingen van marshal en greenkeeper moeten worden opgevolgd. Zij zijn tenslotte de coronaverantwoordelijken en zorgen ervoor dat de baan open kan blijven. Voorkom dat door ongewenst gedrag de baan door de gemeentelijke handhavers gesloten wordt.

De NGF heeft alles wat met een rondje golf in het Coronatijdperk te maken heeft nog eens in een video samengevat. Klik hieronder op de driehoek om de video af te spelen.