Coronaprotocol gebruik clubhuis en terras

Protocol horeca Golfclub Landgoed Coudewater per 6 juli 2020

Door een hernieuwde aanscherping van de coronamaatregelen is het clubhuis tot nader bericht gesloten. Het onderstaande protocol is tijdelijk buiten werking gesteld.

"Voorop staat: gebruik je gezond verstand en help elkaar, de marshals, de wedstrijdleiding en de barmedewerkers om de 1,5-meterregel toe te passen.”

Toezicht

Iedereen is zelf verantwoordelijk voor naleving van de RIVM-regels, de geldende noodverordening en dit protocol. De marshals zien toe op de nalaving daarvan en zijn gemachtigd maatregelen te nemen als een speler niet handelt volgens deze voorschriften

Clubhuis en terras open op 6 juli 2020

Per 6 juli mag de horeca op golfbanen met vernieuwde regels open als wordt voldaan aan de dwingende voorschriften van de noodverordening van onze Veiligheidsregio Brabant-Noord. De heropening is aan strenge regels gebonden. De 1,5 meter afstand blijft de basis voor de nieuwe regels.

In het clubhuis en op het terras, binnen en buiten, moeten gasten altijd 1,5 meter afstand tot elkaar houden. Dit geldt niet:

1. voor personen die een gezamenlijke huishouding vormen onderling;
  2. als het de afstand tot kinderen tot en met 12 jaar betreft; of
  3. op personen in de leeftijd tot en met 17 jaar onderling.

Clubhuis

Binnen in het clubhuis heeft iedereen een vaste zitplaats die door het personeel is aangewezen. Uiteraard houdt iedereen 1,5 meter afstand. Zonder gezondheidscheck en reservering zijn maximaal 24 personen toegestaan, als hierbij voldoende afstand kan worden gehouden. In het clubhuis mag je alleen zitten, niet staan.

De barvrijwilligers zorgen ervoor dat de tafels en stoelen volgens de 1,5 meter-plattegrond staan.

De looplijnen vanaf de schuifdeuren (ingang) naar de bar en terug naar de nooduitgang moeten worden gevolgd.

Het teruggebrachte glas- en schotelwerk kan niet in de vaatwasmachine. Het wordt gespoeld in de spoelbak. Onder in die bak wordt dagelijks een sticker geplakt die een hele dag zeep afgeeft. Naspoelen met warm water en droogmaken met horeca keukenpapier.

Buitenterras

Op het buitenterras heeft iedereen een vaste zitplaats die aangewezen is door het personeel. Zonder gezondheidscheck en reservering zijn maximaal 75 personen toegestaan. Op het terras mag je alleen zitten, niet staan.

Gasten: volg de SCHUIM-regels

Stoel en placering verplicht

Vooraf reserveren is niet verplicht. Gasten kunnen zonder reservering komen. Zij mogen niet gaan zitten, maar MOETEN zich melden bij de barvrijwilliger. Die wijst een plaats aan in het clubhuis of op het terras. Deze placering is verplicht op grond van de Noodverordening. De barvrijwilligers moet erop toezien dat de gast gebruik maakt van de toegewezen zitplaats. Ook dat is een verplichting uit de Noodverordening.

Wanneer het clubhuis of het terras vol is, zal de gast weggestuurd moeten worden. Het is niet toegestaan om zonder zitplaats een consumptie te nuttigen. Als er geen barvrijwilliger aanwezig is of als het clubhuis gesloten is, is het NIET TOGESTAAN plaats te nemen in het clubhuis of op het terras.

Consumpties bestellen en afhalen aan de bar

Gasten halen hun consumpties aan de bar en houden daarbij 1,5 m afstand van de barvrijwilligers en andere gasten. Voor gasten op het terras geldt hetzelfde. Zij komen het clubhuis binnen via de schuifdeuren en verlaten het clubhuis via de nooduitgang.

Als iemand voor een tafel of flight drankjes haalt, gebruikt hij een dienblad, dat is gedesinfecteerd door een barmedewerker. De drankjesophaler brengt vervolgens de drankjes naar zijn tafel, raakt de glazen of kopjes niet aan en brengt het blad zelf weer terug naar de bar, waar het blad weer wordt gedesinfecteerd.

Handen wassen

Bij binnenkomst zijn gasten verplicht om hun handen te wassen in het toilet en/of te desinfecteren met het ter beschikking gestelde desinfectiemiddel.

Uitsluitend betalen met PIN

Consumpties worden uitsluitend betaald met PIN. Als niet contactloos kan worden gepind, maakt de gast eerst zijn vingers schoon met de aanwezige doekjes en desinfectiemiddel. Na betaling desinfecteert hij de toetsen.

Als bij een flight tijdens een wedstrijd een barbon wordt gebruikt, mag die barbon slechts door één flightgenoot worden aangeraakt. Barpersoneel blijft er uiteraard ook af.

Ieder ruimt zijn eigen glazen en kopjes op

Gasten brengen hun eigen lege kopjes, schotels, lepels en glazen terug naar de bar.

Maak de eigen stoel en tafel schoon

Tussentijdse schoonmaak is belangrijk. Op het terras en in het clubhuis moeten de gasten voor hun vertrek de raakvlakken van de stoelen en tafel(s) grondig reinigen. Dat geldt ook voor alles wat is aangeraakt.